Review

We Happy Few (PS4) Review

Când mă gândesc la We Happy Few îmi aduc aminte de prima impresia pe care mi-a lăsat-o jocul din timpul Early Access-ului, iar acum am foarte multe ore de joc în PS4 – emoțiile imprimate de atunci au tot apărut și mi-a lăsat o impresie plăcută până în prezent. Acest joc îți permite să vezi o nouă lume, cu personaje diverse, dintr-o perspectivă diferită.

Ca proprietar de PS4, am fost, de asemenea, îngrijorat de recenta achiziție a Compulsion Games de către Microsoft, lucru ce ar însemna că versiunea PS4 ar înceta să mai existe – din fericire nu a fost cazul și se pare că suntem încă în stare să primim toate actualizările și DLC-urile planificate pentru „We Happy Few”, indiferent de noua companie mamă. Deci, cred că întrebările sunt; cât de mult s-a schimbat jocul de la ieșirea din Early Access? și cel mai important, merită jocul să fie cumpărat la așa un preț? Hai să aflăm…

We Happy Few are o locație stabilită în orașul fictiv Wellington Wells, în Marea Britanie din anii 1960. Cu toate acestea, nu este o perioadă obișnuită, deoarece are un stil „retro-futurist”, cu tot farmecul anilor ’60, combinat cu niște dispozitive destul de elaborate, care probabil nu ar părea rău într-o emisiune TV despre viitorul din anii ’80. Al Doilea Război Mondial s-a terminat în urmă cu aproape 15 ani, iar oamenii din Wellington Wells nu au vrut să-și amintească toată durerea și agonia a ceea ce s-a întâmplat în trecut. Ei trebuiau să-și ascundă copiii pentru a-i menține în siguranță, mulți oameni au murit în război și familiile au fost despărțite de evenimente tragice.

Rezidenții au decis că există o singură modalitate de a face față acestei depresii, și anume, prin intermediul drogurilor, foarte multe! Ei au inventat un medicament numit Joy, care, evident, după denumire, te înveselește și îți aduce bucurie. Principalul efect secundar al pilulei de plăcere este pierderea memoriei – și nu unul neintenționat, acesta a fost implantat în cadrul medicamentului ca una din trăsăturile sale principale. La urma urmei, un oraș fericit este cel care nu-și amintește de trecut. Ca atare, toți locuitorii din orașul principal trăiesc într-o fericire ignorantă, „trăiesc” zi de zi, în timp ce ei continuă să rămână la înălțime, uitând tot ce s-a întâmplat înainte.

We Happy Few este compus din trei „acte” sau „capitole”, fiecare plasându-te în perspectiva unui nou protagonist. Arthur este protagonistul nostru principal, și caracterul pe care îl vei juca cel mai mult, urmat de Sally și Ollie. Fiecare personaj are propria poveste de 10-20 de ore, precum și multe misiuni secundare noi și interesante.

We Happy Few a fost un joc greu pentru mine și a venit îmreună cu multe sentimente definitive cu privire la modul a ce am simțit în timp ce mă jucam. Inițial, când am pășit pentru prima dată în afara orașului, m-am simțit copleșit de tot ce puteam face – posibilitățile erau nesfârșite și grafic jocul nu părea atât de rău. Cu toate acestea, primele mele 3-4 ore în joc m-au tras și aproape că mi-am dorit să-l continui. Nu numai că am întâmpinat o mulțime de bug-uri/erori vizuale care au lăsat o impresie proastă asupra mea, dar povestea a fost aproape inexistentă, sentimentul general al jocului a fost ieftin și probabil din cauza Early Access-ului (sper că își va reveni).

Bine, acum că m-am plâns puțin de unele probleme pe care le-am avut, întrebarea care vine este: merită We Happy Few jucat?

Personal, chiar nu-mi plac jocurile de supraviețuire, întrucât mereu mă deranjează când jocul imi spune ce îmi trebuie doar când nu gasesc obiectul menționat pentru a satisface nevoile sale – We Happy Few este acest gen dar puțin diferit, foarte puțin. Toate personajele suferă de probleme legate de alimentație, apă și somn, care pot duce la o mișcare mai lentă, mai puțină sănătate, fiind ca personaj mai ușor de detectat printre cetățenii drogați. Pe modul Easy, nevoile sunt doar vizuale și nu te afectează deloc. Am jucat jocul în modul Normal și m-am descurcat bine până la povestea cu Ollie – în acel moment, mi-aș fi dorit să-l pun pe Easy (însă nu era posibil, odată ce am început jocul pe acel mod).

Mai jos îți las o listă cu niște caracteristici pentru a te convinge mai exact dacă să încerci sau nu jocul.

• De fiecare dată când te apuci de un nou joc sau caracter, harta este generată procedural – este similară, dar locurile se află în locații diferite, iar elementele nu sunt niciodată identice
  • Oamenii din oraș urăsc pe cei dragi deprimați și sunt în mod constant drogați pe Joy, în timp ce își trăiesc viețile blânde ignorante prin îmbrățișarea pierderii de memorie datorită pilulelor
  • Poliția și persoanele în vârstă mențin această ordine și lucrează cu o mentalitate „o greșeală, ieși afară”
  • Există un mecanism solid de creare și supraviețuire, chiar dacă nu sunt de acord cu cele ulterioare introduse
  • Povestea devine mai interesantă, deoarece vedem cum evoluează toate cele trei personaje prin propriile perspective și povestiri
  • Jocul este o comedie britanică pură

Dacă iei fiecare aspect de mai sus în parte, jocul se descurcă cu adevărat bine și chiar arată uimitor din punct de vedere vizual. Iar audio, mi-a plăcut foarte mult. Muzica din fiecare locație se potrivește într-adevăr cu ceea ce faci – toate vocile sunt perfecte, foarte britanice  și efectele sonore sunt grozave.

Trailer We Happy Few PS4 oficial:

Concluzie finală:

We Happy Few este exemplul perfect de joc cu o premisă bine înrădăcinată ce te va marca. Tehnic, se simte foarte bine și smooth. Prețul ar fi trebuit să fie undeva cu 30% mai mic, dar dacă ești hotărât, ce dai în plus va fi o nimica toată. Dacă ar fi să recomand acest joc cuiva, aș face-o acelei persoane căreia îi place genul de supraviețuire și comedia pur neagră (sinistră). Așadar, ce părere ai? Așteptăm să ne răspunzi în comentarii!

Scor - 8

8

We Happy Few este exemplul perfect de joc cu o premisă bine înrădăcinată ce te va marca.